Friday, February 4, 2011

Self Reflection..

I'm slowly destroying myself...
and THIS is a fact!
I think I have set a brand new standard of the term workaholic
I actually faint because of exhaustion of doing all my week 10 assignment!
What make it even more dramatic I had faint when I'm doing my drama practice!
Thankfully my group-mates and SHE is there to the rescue..
This is a red flag signal from my body I guess
This is the result of nearly one week of not enough sleep
My body finally say it had enough..
But this isn't a brand new record really
From what I have heard before there is actually a TESL foundation student that have actually DIE due to over workload
Aku nak ke sampai jadi macam tu baru nak sedar!!!!
Segalanya dah terlambat dah waktu tu..
Tinggal la aku sorang-sorang dalam liang lahad yang ku minta luas dan terang bagi ku nanti...
Huh...
Aku tersebut topic mati lagi
Semua orang takut mati kan
Pada waktu tu tinggal la kita sorang-sorang berhadapan dengan sang pencipta yang maha esa..
Banyak sangat dosa-dosa aku selama ni..
Aku kerap kali tewas dengan godaan dunia..
Berkali-kali aku bertaubat..
Tapi aku ulang segala dosa-dosa tu kembali
meskipun cuma dosa-dosa kecil
kalau terus mengulangi dosa-dosa tu sama je hukumnya dengan dosa besar..
Ilmu agama aku sekadar basic dengan ader sedikit info-info tambahan..
Sedangkan tuhan lahirkan aku untuk jadi sorang hamba yang bertaqwa baginya..
kadang-kadang aku rasa tuhan sayang sangat kat semua manusia..
Bila kita buat silap dia sentiasa ada untuk kita kembali semula..
Sedang kita semua tak layak pun terima semua belas kesihan darinya
WE DON'T DESERVE HIS UNEXPECTED MERCY!!!!!
Tapi aku takut ya ALLAH ya tuhan ku!!!!
Takut sangat-sangat...
jangan kau sekali-kali tinggalkan aku ya ALLAH...
Ku tahu ku tidak layak ke syurga mu...
Akan tetapi aku tak sanggup juga ke neraka mu...
Jangan sekali-kali ku tinggal dan lupakan aku hamba mu walau sesaatpun ya ALLAH ya TUHANKU...
Ku hanya mampu berdoa pada mu seorang ya ALLAH..
Selamatkan lah diri ku di dunia dan akhirat
Selamatkan lah ibu bapa ku...
Selamatkan lah saudara-saudara lelaki ku...
Selamatkan lah saudara-saudara perempuan ku...
Selamatkan lah kekasih hati ku ( Yang ku mengharap cintaku padanya mendapat keredhaan dari mu)
Selamatkan lah rakan-rakan ku...
Selamatkanlah seluruh umat Islam ya ALLAH...
Hanya kepada mu ku mampu merayu...

0 people got something to say:

Disclaimer

Any pictures, videos and graphic forms, are not copyrighted as the date taken from the search engines. As if its copyrighted, all credit goes to the owner and I did not own the copyrights. All of the graphic forms are linked with the original source. All of those pictures, videos and graphic forms are not for any commercial use, I gain nothing for those forms of files.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...