Friday, July 29, 2011

Yes I am single (Part 3: Here Lay A Broken Man )

So there I was.. suffering from the worst break up in my life. So time tu semua orang happy je sebab finally dapat balik rumah untuk cuti panjang. Cuma aku je kot yang balik dengan perasaan bercampur aduk macam tah pa per. For the first few months I am all hollow inside. Barely even crack a smile on my face. I am nothing but an empty shell at that time. Jasad je yang ada kat muka bumi tapi roh dah entah ke mana. The break up give me such a hard blow. I know that our relationship only last for half a year. But I dedicate my self and my heart solely for her during that short six months.. So you can actually imagine the sorrow that I am in.

Waktu tu jugak la aku mula pegang gitar balik. Berpuluh-puluh lagu baik kot english atau kot melayu aku tulis. Refer this post if you want to read about it anyway. Kadang betul apa yang orang kata.. only under a great depression do a great music is produce. No wonder la musician banyak dok telan dadah untuk khayal segala benda. Well guess what, I don't need no drugs at that time. I am depressed enough by my self.

So aku kerja sekejap buat sementara waktu time tu. Aku rasa aku kena sibukan diri aku untuk get over break up ni. Tapi susah dan seksanya tuhan je yang tahu. Pernah tak korang rasa korang sayang giler-giler kat seseorang tapi pada masa yang sama kebencian korang pada orang tu juga agak tinggi? Macam tu la apa yang aku rasa pada waktu tu. I was totally torn apart at that time...

Pada waktu jugak actually a few girls try to approach me. Aku dapat rasa niat ikhlas dia orang. Dan aku tau yang dia ni semua perempuan yang baik. Kadang-kadang aku terfikir juga patutkah aku terima je salah sorang dari dia orang untuk bantu aku lupakan dia tu? Tapi aku tepis dan tolak jauh-jauh idea tu. Derita aku bukan lah untuk dia orang tanggung.. Biarkan aku sendiri hadapi masalah ni. Tidak adil bagi dia orang kalau aku terima dia orang sedang dalam kepala aku masih ada bayangan dia. Kalau aku buat macam tu apa bezanya apa yang dia buat kat aku dulu.. Tidak mungkin aku akan buat benda seperti tu. Mereka semua layak untuk mendapat lelaki yang baik. Jadi aku tolak mereka dengan baik... Insyaallah kalau ada jodoh aku dengan salah sorang dari mereka tak kan kemana gak.

Tapi semua perempuan yang lafazkan yang mereka sayang kat aku selepas break up tu telah bantu aku sedikit sebanyak.. I finally realize that I need to pick up my self back. I need to recover again. I need to become a man again. I need to pick up my shattered heart again.. I need to find Allah s.w.t to guide me back..

(to be continue)

Click here to read
Part 4
Part2
Part 1

0 people got something to say:

Disclaimer

Any pictures, videos and graphic forms, are not copyrighted as the date taken from the search engines. As if its copyrighted, all credit goes to the owner and I did not own the copyrights. All of the graphic forms are linked with the original source. All of those pictures, videos and graphic forms are not for any commercial use, I gain nothing for those forms of files.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...