Saturday, July 30, 2011

Yes I am single (Part 4: Eat.. Pray.. and maybe love )

So I decided to move on.. A good friends of mine (which also one of her best friend really) said to me if I keep hating I will just keep missing her more and more. So I did what I have to do, I learn to let my heart forgive her and let her go so she could be happy. If I truly love her I should be able to do that at least. She have the right to be happy. It doesn't meant that I can't be friends with her at least. Hey.. if you are reading this by the way, you really are one of most amazing girl I ever know :) Kalau beautiful tu tak payah cakap la kan :) Any man would be lucky to have you as his life partner haha..Wish I could be that guy really, but I had my chance and I blew it. Semoga awak akan jumpa lelaki yang baik dan tak teragak-agak nak cakap kat awak yang dia sayang kat awak ;) dan semoga lelaki tu adalah lelaki yang mempunyai pegangan agama yang kukuh, Pendek cite I just wish you the best in your life dear, your truly are one of the woman that make an impact to me and make me want to change for the better :) Only Allah could ever repay you..

The most important thing is however I finally could forgive my self for hurting her ( I am not the only one that is hurt you know.. She suffers a lot as well) But I still got a lot to redeem with Allah s.wt. So now I am trying hard to live my life in the way that is approved by him..
  
Aku cuba rajin-rajinkan diri aku ke masjid balik. Aku cuba bukak dan kaji balik intipati ayat-ayat Al-quran. Aku cuba sertai ceramah dan aktiviti-aktiviti dakwah yang surau kampung aku anjurkan. Waktu tu la aku sedar yang Islam tu teramat lah luas.. Pengatahuan yang aku ader ni tak sampai sekelumit pun. Banyak lagi yang kena aku dalami jika betul aku nak jd pemimpin untuk isteri aku sendiri suatu hari nanti...

Pada waktu yang sama aku gak dah mula merantau kat negeri-negeri kat malaysia ni. Alhamdulilah skrang dah cukup pun semua negeri kat semenanjung aku tour sejak cuti 6 bulan ni :) Sempat la aku nak merasa makanan dan tempat istimewa kat negeri-negeri tu

Er..
Korang perasan tak yang post aku ni dah macam storyline film Eat, Pray, Love tu?

So lets see..
bab eat tu kita dah settle..
bab pray tu insyaallah dah alhamdulilah :D
bab love tu pulak?

Yeah.. what about love?
You guys know what.. I really am ready to move on now :)
So maybe I am willing to have a shot at love again..

er... anybody interested tak? haha.. chill, kita wat lawak je tu
I'm still young.. that girl is still out there somewhere
I am not in a rush or anything..
Kalau dah takdir yang satu hari nanti yang aku akan kawen dan ade anak tu semua ketentuan tuhan kan?
Right now it is best if I just prepared my self until the day that I meet her..
in term of doing well in my studies..
getting a good job and strengthening my economy..
learning more about islamic teachings..
And tons of more stuff I guess..
 
But one thing for sure.. I have move on.. And I see a bright light at the end of this dark tunnel.. Alhamdulilah :)

PS: maaf kan aku jika korang bosan atau apa pasal post yang bersiri yang ni. Aku perlu luahkan semua ni sebab aku betul nak teruskan perjuangan hidup aku. Dan antara sebab lain ialah bulan ramadhan dah dekat. Aku nak habiskan bulan ni dengan cuba mendalami agama aku.. Tapi tak mungkin aku boleh semua tu jika perkara ni masih terbuku di hati aku.. Insyaallah.. semua benda ini adalah ketentuannya :) Doa aku dalam doa korang yer, yang pasti aku tak pernah lupakan sahabat-sahabat aku dalam doa aku. Semoga kita semua boleh mendapat kejayaan di dunia dan di akhirat..

Click here to read


2 people got something to say:

cikdijah said...

.da macam cerpen.hahaha.relax bro.suatu hari nanti kau pasti jumpa dengan seorang perempuan yang baik dan solehah..insyaAllah^^.sementara ni dalami ilmu agama, perbaiki diri.Allah pasti akan memberi balasan yang setimpal dengan usaha kita.Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur’:26).
*i love your entry dude !

Ben Frankenstein said...

@siti khadijah Adei =P mcm cerpen ke? haha.. thanks for reading anyway :)

Disclaimer

Any pictures, videos and graphic forms, are not copyrighted as the date taken from the search engines. As if its copyrighted, all credit goes to the owner and I did not own the copyrights. All of the graphic forms are linked with the original source. All of those pictures, videos and graphic forms are not for any commercial use, I gain nothing for those forms of files.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...